מימוש אופציות מניות לעובד. האפשרות לרכוש מניות בחברה במחיר שנקבע מראש וצפוי לייצר רווחים לעובד בעתד. קבלו 4 סיבות לא לעשות את זה.

מימוש אופציות למניות בחברה- לא בטוח שכדאי ואם כן חשוב לדעת מתי- המדריך המלא

1. איבוד שליטה והשפעה על החברה.

אופציות הן סוג של ניירות ערך הנסחרים בבורסה. הם נותנים לאנשים את הזכות לקנות או למכור מניות של חברה בעתיד במחיר שנקבע מראש. לאדם שבבעלותו אופציה יש את הזכות לקנות או למכור מניות של החברה במחיר שנקבע מראש. אם הם מממשים את זכותם, הם יכולים למכור את המניות שלהם במחיר שנקבע מראש או לשמור אותן ולהמתין עד שערך המניה יעלה.

אופציות לעובדים אינן ניתנות בדרך כלל כחלק מחוזה עבודה, אלא על ידי מעסיק כחלק מחבילת התגמול שלו או על ידי העובד כחלק מחוזה העבודה שלו עם עצמו. חוזה המעניק אפשרות לקנות או למכור מניות של חברה במחיר שנקבע מראש. בכל מקרה מכירת המניות גם מעידה על אמון פחות בחברה וגם מפחיתה את יכולת ההשפעה של העובד על החברה.

2.תשלום מיסים גבוהים

עניין המס עבור אופציות לעובדים הוא מורכב יחסית, אך חשוב לדעת את היסודות ולחשב מראש לפני המימוש.
מס אופציות לעובדים מחושב באמצעות תהליך דו-שלבי. השלב הראשון מחשב את ההפרש בין מחיר המימוש לשווי השוק ההוגן של המניות במועד המימוש. הפרש זה מוכפל במספר המניות שמומשו כדי לחשב את הבסיס שלך באותן מניות.

השלב השני מחשב את חבות המס שלך על ידי הכפלת הבסיס שלך במניות אלה בשיעור המס הנוכחי הקיים במדינה ובהבדלים אם מדובר במעסיק או בשכיר.  אם אתה מממש אופציית מניות שהוענקה לך על ידי המעסיק שלך, מחיר המימוש הוא שווי השוק ההוגן של המניות באותו זמן. לדוגמה, אם המעסיק שלך הנפיק לך 100 מניות ושווי השוק של מניות אלה הוא 200 דולר למניה בשלב זה, מחיר המימוש שלך יהיה 20 דולר למניה. במקרה זה, תחשב את הבסיס במניות אלה על ידי הכפלת ההפרש בין 20 דולר למניה ל-200 דולר למניה (400 דולר) ב- מספר המניות שמימשת. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם יועץ מס לפני מימוש המניות.

3. אפקט אי הודאות

שווי החברה שלך אינו תלוי במחיר המניה. זה תלוי בסיכויים העתידיים של החברה, בקצב הצמיחה שלה ובכמות המזומנים שיש לה ברזרבה. הזמן הטוב ביותר למימוש אופציית עובד הוא כאשר אתה בטוח שהחברה שלך תצליח והמניות יעלו בערכן. שווי החברה תלוי במספר גורמים וביניהם הסיכויים העתידיים של החברה, קצב הצמיחה שלה וכמות המזומנים שיש לה ברזרבה. אי הודאות לגבי עתיד השוק, הנהלת החברה, היציבות הכלכלית, היכולת להתפתח או להתרסק וההשפעות החיצוניות הן כולם מדדים שציך לקחת בחשבון על מנת לנסות ולהפחית את אי הודאות.

4. שווי החברה יכול להשתנות באופן דרמטי ואתה עלול להפסיד כסף על ההשקעה שלך

אנחנו לא יכולים לחזות את עתיד החברה, אבל אנחנו יכולים לחזות את עתיד המניות. הערך של חברה יכול להשתנות באופן דרמטי ואתה עלול להפסיד כסף על האופציות שלך.  חשוב להבין עד כמה מניות יכולות להיות תנודתיות. התנודתיות של השוק אינה ניתנת לחיזוי וערך ההשקעה שלך יכול להשתנות באופן דרמטי. חוסר הוודאות הזה הוביל לכך שאנשים רבים מפסידים כסף על ההשקעות שלהם כי הם לא יודעים איך לנהל את הסיכון שלהם.

הצעד הראשון שאתה צריך לעשות הוא להסתכל על האופציות כחלק מתיק הנכסים וההשקעות שלך ולגוון את תיק העבודות שלך, מה שיעזור לך להימנע מהנחת כל הביצים שלך בסל אחד. כדאי גם להסתכל על היסודות של החברה לפני לוקחים אופציות. אם אתה מודע למה שעלול להשתבש, אז יש סיכוי גבוה יותר שתבצע השקעות מחושבות שיגדילו את סיכויי ההצלחה שלך.

מימוש אופציות
מימוש אופציות צילום אילוסטרציה pixbay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *