המסחר בחוזים עתידיים, מתנהל בשנים האחרונות בצורה אלקטרונית ומרכז מאות מוצרים, החל בסחורות, מדדים מובילים, אגרות חוב, מתכות יקרות ומטבעות. לכל חוזה תאריך סיום ידוע מראש וזמן חיים מוגבל, לכל חוזה שווי שונה ומינימום לעסקה.

תהליך המסחר בחוזים עתידיים

זירת המסחר של שוק ההון אינה קלה ויש ללמוד אותה לעומק ולהבין כל אלמנט הקשור בה. במידה ולא עושים זאת, חשופים להפסדים כספיים גדולים. חוזים עתידיים הם כלי פיננסי המהווה התחייבות לרכישה או לקניה של נכס עתידי. חוזים עתידיים אינם נסחרים בכל בורסה אלא, אך ורק בעשרות בורסות בלבד ברחבי העולם, כדוגמת הבורסות בגרמניה, שיקגו, יפן ולונדון.

מסחר בחוזים עתידיים מצריך ידע והבנה מעמיקים בשוק ההון המקומי והבינלאומי, ניתן לבצע סוג מסחר זה רק באמצעות הבנקים או ברוקרים מקצועיים. אולם, לפני שמתחילים חשוב להיות מודעים לפרטים הבאים:

מדוע כדאי לסחור בחוזים עתידיים?

חוזים עתידיים על סחורות

מסחר בבורסה מאפשר לסחור בחוזים עתידיים על סחורות שונות כגון: נפט, גז טבעי, חיטה, תירס, קפה, סויה וכו'. המסחר מתבצע באמצעות פלטפורמת מסחר ייעודית או באמצעות CFD (מכשיר פיננסי הנמכר מעבר לדלפק, ומאפשר לסחור בתנועת המחירים של נכסים פיננסיים), והוא אינו דורש העברת סחורות מיד ליד אלא, הדברים מתבצעים על הנייר בלבד.

מסחר בחוזים עתידיים על מדדים

מדדים הם מכשירים פיננסיים המראים למשקיעים את הערך הכולל של ניירות ערך המייצגים את הבסיס של אותו המדד. מסחר בחוזים עתידיים על מדדים מאפשר לגוון את תיק ניירות הערך של המשקיע, ומאפשר מסחר במסלולי השקעה שונים.

מסחר בחוזים עתידיים
מסחר בחוזים עתידיים צילום אילוסטרציה Pixbay

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *